Thursday, August 30, 2012

7 months, oh!

I am now 7 months already!! Whoaaa thats fast. Rasa macam baru je kawin last February and by mid of November i'll be having a baby ( insyaAllah). Syukur Ya Allah atas limpahan kurniaan ini. :)

Sekarang ni memang tengah excited nak start beli barang baby. Aku baru je start survey botol susu baby, and few other items for new born baby ni. Siap google, search lagi list apa yang required untuk anak pertama ni. Excited sungguh. :p

Untuk awal-awal ni, aku dah berkenan dengan botol susu Avents yang color honey tu..harga memang la mahal sikit..tengok dekat semua mall harga dia RM240++. Then aku survey lagi dekat area Georgetown kedai jual barang baby ni last-last dapat harga promotion RM198. Offer tu valid sampai end of October je, so sebelum aku transfer ke KL memang nak kena grab dulu. Review pasal botol susu ni pun sangat okay, puting dia pun lebih kurang macam original punya.


Actually ramai yang advise, nak beli baju baby ni jangan beli untuk newborn sebab baby nanti dalam pantang cepat membesar. So rasanya memang kena beli yang 0-6 months kot. At least boleh jugak pakai lama kan? Untuk berpantang ni, insyaAllah i'll be facing my maternity leave with my beloved mother. Tak kisah la dekat mana nak deliver nanti, doa-doa tu biarla on time, so boleh deliver dekat Hospital Sultanah Bahiyah je. Tapi kalau tak sempat, takpala..kat Goverment Hosp kat KL pun kira ok la. Why Government? Ngehe..sebab Indah Water fully cover bil-bil bersalin tak kira la normal or operate. Untung kan? Buat apa la aku nak habis beribu-ribu untuk bersalin di private sedangkan aku dapat free je kalau bersalin dekat government hospital kan? Sakit nak beranak pun sama jugak kot. Hehe

Last but not least, sekarang tengah usha breastpump untuk my little baby ni. Hari tu tengok Avents brand, lebih kurang RM200 over jugak. Tengok yang Medela kalau yang freestyle dah sampai RM1.7k. Crazy prize..dah separuh gaji kot tu..ish. So macam berkenan yang Medela Harmony, tu single swing la tapi and manual. Susah sikit..harga pun lebih kurang Avents brand jugak. Medela yang freestyle tu yang mahalnye sebab dia guna elektrik and double swing pulak..so memang banyak la susu boleh dapat nanti. Tapi tengokla, maybe beli yang Medela Harmony je kot. Save sikit. Kikiki.



Sebenarnya banyaaaak lagi nak tulis pasal barang baby ni. Maklumla, nurse pun dah bising sebab aku tak start beli apa pun lagi. Masa nak beli last month, rasa macam awal sangat..bila dah buat double confirm gender baby and tengok my little one tu bukan main lagi berkungfu dalam perut rasa macam..alahai..comey betul. Mama terus tak sabar nak membeli baju untuk kamu tahu? Hehe

Nanti la next post, aku post lagi pasal excitednya aku nak membeli barang baby dan menghabiskan duit si Aizat. Hehehe

:)



4 comments:

firjani said...

post awak sekarang dah label mak mak lah yany :P
(memang becoming makk pun kan hihi)

Solaris said...

hehehe..itula kan? aura nak jadi mak mak dah mula datang kot. :p wish me luck keh :)

sHe said...

weh, review la byk2 brg, nnt aku bleh refer. hehe. medela ada yg single pump - medela swing rm699 camtu yg aku penah jumpa. aku pun xbli apa lg weh. haha

Anonymous said...

ayat menghabiskan duit suami tu sgt best...hehee... =p