Wednesday, March 12, 2014

Random (v.3)

Many draft posts that are not posted..so manyyyyy. Well my bad, tak betul-betul fokus masa menulis. Tulis separuh, stopped pastu terus takda mood nak menulis balik. Lama betul blog bersawang. Huehuehue

Well I really have to cut this short. Banyak sangat nak tulis ni. Hehe. Nak mula dengan apa? :)

1. I have 2 upcoming interviews which have been scheduled this Friday and this coming Monday. Both for Government posts, J41(Jurutera awam). Satu SPA under KKM and the other one for DBKL. (dewan bandaraya Kuala Lumpur). As we all know, nak masuk gomen ni mesti ada kroni kan..well for me dua2 takda kroni pongg..haha but who knows ada rezeki kan? Mana tau worth the try ke apa.. So inshaAllah la akan pergi..KKM and DBKL tunggula daku..hehe

2. Aneeq is approaching 16 months. MasyaAllah cepat nya masa ni berlalu kan? Dia dah boleh la cakap sikit-sikit even membebel dalam bahasa dia yang lebih tak faham dari faham, but sometimes aku layankan aje. Dah boleh clearly sebut Mama, Abah, Bird, Ana(mana), and few others more. Best melayan dia sekarang, sebab memang bestla. Haha. Cuma lately ni dia sangat suka marah..kalau marah akan hentak2 kepala atas carpet(je), kalau atas lantai dia tak hentak..sanggup cari carpet dulu baru hentak kepala. Haha. Tau pulak sakit ye dok?

3. I have received so many good news dari close friends, relatives that they are expecting for 2nd baby! Wahh happy sangat kat diorang semua. Ada yang first baby not even 6 months lagi, tapi dah expecting. Rezeki murah kan? Hehe..but yang tak best bila people keep questioning me bila nak masuk yang no.2. Adoi..it is not that I don't want, but it is just that I want more time with Aneeq dulu sekarang, I mean tak puas lagi la nak manjakan dia..seriously..rasa macam dia kecik lagi..if I add one more at this time, maybe akan kurang masa dengan dia pastu dengan penat lagi..so tendency nak marah dia ke apa lagi tinggi kan, which that what I want to avoid for all this time pun. Dia pun baru nak start melasak, bagi chance dulu la. Hehe boleh? Tahun depan inshaAllah, tahun berusaha tambah anak!. Hahaha

4. We have made a very big move in our life actually. Aizat ada new project selain dari current kerja dia, he is actually having another one expanding. Dan aku baru tau kot. He brought me to the place and explained pasal project dia tu, awal-awal tu rasa macam sedih jugak, ye la why am I the last person to know about this kan? Rupa-rupanya he really wanted to tell me from the beginning lagi, tapi he didn't know how. Patutla laki aku tu romantic semacam je lately, rupanya ada udang di sebalik mee! Hehe. Well afterall, as his backbone I should support for whatever things yang dia buat pun kan. Ye la, he did it for us. Niat tu yang pasti..he really love his wife and his son..sampai kadang-kadang aku pulak yang kesian tengok. Sesibuk mana pun dia, he will make sure that he will spare at least 2-3 hours to spend it with me and Aneeq sebelum dia start buat project baru dia. And as a wife, I'm praying hard that everything will run smoothly and I believe that he will be a great man and the best husband-daddy in the world. We love you,Abah. :)

Ok, I should not leave this post as a draft lagi. But I need to stop it here. Will update if I have more in my mind. Sekian berita. Ada kerja kena buat.

TC. :)

No comments: