Tuesday, September 29, 2009

tragedi

hari ni gila aku kalut.


dengan mata tersebam sebam.


bangun dengan yakinnya lepas dengar suara kak ina.


"kak ina da balik.."
tengok kak ina sambil senyum tapi terus ambik selimut tutup muka. hajat di hati nak sambung tido.



grrrrggrrrrgrrr.


handphone bergegar.


owhhh cik junaidah call!


" eyany jumpa saya pukul 9 ye. saya tunggu awak"


okay okay.


sekarang pukul 840 pagi.


mujur baju ku da iron pukul 4 pagi semalam sebab tak boleh tido angin satu badan.


terus lompat dan terjun ke bilik air.


okay okay cool.


sempat sempat.


aku mood baik hari ni. pakai baju kurung color purple.


okay da siap.


tengok jam, 5 minit lagi pukul 9.



aku berlari lari dalam rumah okay. gila kalut.


start motor.


ala sempat ni 5 minit confirm boleh sampai. yakin.


okay da nak sampai traffic light.


2 minit lagi.


tiba tiba


motor ku terhenti!


apehal buat hal wahai kesayangan?


nak aku kena lenyek dengan lori bertan tan kat belakang??


try start.


aaaa tak boleh start.


keta keta tepi tengok.


"boleh start ke dik? " sambil sengih sengih.


letak bom bawah keta letup kang.


peluh peluh.


9.03.


confirm kena syarahan. confirm.


start lagi start lagi.


okay rupanya 'choq' (aku tak tao eja) tak tutup.


padan la mati tiba tiba.


dah boleh jalan.


laju ku pecut motor.


sampai destinasi.


9.10 pagi.


lari lagi.


on the way aku saja tengok handphone.


oh ada msg. tak perasan.


"eyany, pukul 9.30 la ye. saya ada hal sikit je ni. tunggu saya kat bilik "


grrrrrrrrr.grrrrrr.grrrrrrr.




rasa macam nak makan orang yang berlalu lalang.


p/s : kenapa dah penat berlari lari moto pun mati tak tergerak nak baca msg? argghhhh!

6 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

dah banyk kali dpesan...lepas stat off kn balik chock tu...okay,,harap xbuat g..ingat..off kn chock tu lpas stat.....

Solaris said...

ye la ye la. tadi kalut sangat. SANGAT2. kalau mawi lalu depan mata tadi pun memang buat buat bodo macam tak kenal. hahaha

firjani said...

choke ok
bukan choq
bukan chock
haha

nisa' audadi said...

ahahha... mcm lawak la citer ni...
appeun yaney..part stat motor tu tak leh blah..

Solaris said...

my dear sis kak yat, thanx sebab tolong betulkan word tu. i've said that b4, i dun kno how to spell..~

kak nisa, lawak gila kan. mujur takdak sapa kena makan time tu.. ngeee~