Thursday, May 27, 2010

cinderella's story (bukan nama sebenar)

dah sejam.
aku tenung skrin dan papan kekunci saja.
satu ayat pun tak dapat keluar.
hati aku jerit teriak kuat
paksa otak kerah juga
biar tangan tekan tekan juga
'nak tulis apa?'

'apa-apa saja'

ehm
aku sekarang entah
self-confidence tak tentu hala tuju
kadang-kadang boleh sampai infiniti
kadang-kadang tak sampai ke graf positif pun
kadang-kadang kan aku rasa macam sometimes my own shadow were playing with me, kicking my butt and pushing me around.
and it was like
'stop hoping. you are a loser'
kadang-kadang
'come on, you are not that bad. at least you have someone who loves you. cheer up'
situasi aku buat bayang-bayang pun suka main-main dengan aku
bukan apa
mungkin aku punya seseorang yang aku tak pernah impi pun aku dapat punya hari ini
sebab apa? emm
apa dulu kau pernah ada secret admire tak?
nak dengar cerita?

dulu
it was before, 7 years back
aku selalu perhati lelaki ini
aku mengagumi cara dia
bagi aku dia perfect, as a guy
aku tengok dari jauh saja
sebab dia sudah ada yang punya
just suka tengok, suka saja.
tak ada rasa cinta
cuma suka
tapi hati tetap nak tengok dia juga
hari-hari tengok dia berucap dekat hall
sebab dia vice president wakil pelajar
tangan kanan cikgu-cikgu sekolah
tegas cara dia
tapi cuma boleh tengok
lalu sebelah pun aku cuma tunduk
and i know, he dont even know me
or knowing that he has a secret admirer; iaitu aku masa dulu
dan masa pun berlalu
7 years after, sekarang

dia punya aku
aku punya dia
he becomes half part of my life
since when we both fall
we dont even know
tersedar saja aku dah terjatuh
kau percaya?
macam fairytale saja
aku ada tulis satu post pasal fairytale
it was before i fall in love with the guy i'm in love right now
aku baca aku senyum
mujur, aku masih percaya with that fairytale tu
worth waiting for, kan?
sampai saat ini
kawan-kawan satu sekolah mrsm beseri pun
akan terkejut
or macam tak percaya
'yany dengan ni ehh sekarang'
'ehh yany kau couple dengan ni ehhh'
'ehhh bila ntah nii ehhhh'
see, aku ni macam cinderella (tapi cinderella tu cantik aku ni tak cantik pun okay. umpamakan aje)
yang mana dulu invisible pada mata orang
low profile
sedang-sedang saja performance kat sekolah
tak woowwww mana pun
tak hot mana pun
tak gorgeous mana pun
tapi
siapa sangka
prince charming yang orang lain suka
terjatuh juga dengan cinderella (ececece)
sebab itu juga
aku jadi tak confident
padan kah aku dengan nii ehh
dahla tak putih (cinderella putih kan)
dahla tak tinggi (cinderella tinggi kot)
dahla tak kurus ( cinderella kurus rasanya)
dahla dagu tak licin ( cinderella sangat licin dagu malah dahi nya juga)
jadi okay tak layak anggap diri cinderella
HAHAHA

tapi terima kasih ya jejaka
tegas okay, entri ni tak berbaur jiwang
sebab ini cerita benar :)

aizat,
terima kasih
sebab terima ketidaksempurnaan saya sebagai sesuatu yang sempurna
tak kisahlah orang lain cakap tak
tapi kamu kata ya
oleh sebab itu
saya nak cakap
terima kasih :)

No comments: