Friday, November 26, 2010

Kawan ke Lawan?

I know i'm not that strong. Senang menangis, cepat terasa, sensitif, cepat emo and lots of negative feelings. Yes, yes and yes. I am someone like that.

Aku tak pernah kisah kalau kawan-kawan cari aku masa susah atau senang. Lagi susah kawan-kawan aku, lagi aku suka nak tolong. Aku tak pernah kisah even it demands me time, energy or even money ( aku akan terus call kawan-kawan yang dalam masalah just to hear their voice and try to help them to get better. Tak kisahlah nak bergayut berapa jam pun, aku tak pernah kisah). What the most important thing is, as long as they get better even a bit, aku dah rasa puas hati.

Aku tak pernah kisah apa jenis masalah yang kawan-kawan aku hadapi pun. Kalau sudi kongsi dengan aku, lagi aku sudi nak tolong. I am a great listener. Try me. Ex-housemates aku dulu pun, masalah setiap sorang semua aku tahu. Sebab, aku cuma dengar tapi aku bukan jenis cerita kat orang lain tak tentu hala.

Cuma, aku tak faham kenapa kawan-kawan suka kongsi masalah duka dengan aku saja? Bila dah suka, dah happy buat kenal aku pun tidak. Aku takkan pernah faham pasal hal tu. Bukan aku tak pernah tanya, bukan aku tak concern, bila ditanya tak pernah nak jawab. Tapi bila dah susah, menggila cari aku cerita hal tu hal ni. What am i to you actually?

Aku tak cakap semua kawan-kawan aku macam tu. I got a few like that, yang betul-betul kills and kick me inside lah senang cakap. Aku ni pulak, once aku dah betul-betul sangat kecik hati memang susah la aku nak okay balik. Aku memang kadang-kadang nampak macam tak kisah pun, orang kutuk aku ke, orang sakat aku ke, tapi at one point i cant take that kind of jokes anymore, jangan la tanya kenapa aku bercakap pun cuma sepatah dua.


p/s : Satu hari aku diam tak cakap apa-apa hari ni. Msg pun tak, call lagi la tidak. I was hurt. Sebab tu aku cakap, kalau aku dah betul-betul hurt ni, aku takkan kisah pun nak jadi apa. Nak jadi, jadilah. If i can understand your silence, learn to understand mine too. Simple. Tak susah pun.

Aku bukannya susah sangat nak difahami pun. Agaknya lah kot.


Kan?

No comments: