Sunday, November 28, 2010

Satu

Life is a moving sidewalk
it goes on, even when we aren’t strong



I didn't sign up for such pathethic or dramatic life. I am just human, of course i had my bad days sometimes. I am not perfect. But what to do, i love being imperfect. Obviously.

Aku tak tahu kenapa. Sejak akhir-akhir ni, perasaan aku kurang. Aku kurang dalam segala hal. Lesser is better, sometimes yes it is a good thing i know. Tapi kurang perasaan pada dunia dan sekeliling sangat menakutkan aku sekarang. The world itself scares me.

Kurang bercakap, kurang beremosi, kurang sensitif menjadi-jadi inside of me. I'm not pretending to be like that, it just happened. It supposed to be a good side of me anyway, but why do i feel like..this is not me. Not me.

Mungkin, dalam isi primitif otak aku sekarang sedang berfikir tentang sesuatu- tidak perlu dinyatakan di sini. Yes, i want it to be like what i want it to be ; dan aku adalah orang yang kurang sabar (kurang juga di sini), jadi desakan dari dalam hati dan fikiran menolak keras ke bahagian fizikal that cause me to behave like i don't even care of whatever happens around me.

Kalau aku yang dulu, most of the time whenever i talk, i laugh, i care - the point is always at the max. Maksudnya aku bersungguh-sungguh buat dan perlakukan hal-hal yang aku sedang buat. Sekarang ni, kalau aku on the phone dengan Aizat pun i don't know how many times he asked me to talk. Dan tak dapat dikira berapa kali Aizat akan cakap, 'Can i have back my gf?' I was like, i am your girlfriend. Hello? Tapi bila aku kurang bercakap, he's right, i am not being me. Like what i used to be.

Macam aku cakap tadi, i love being imperfect. Sekarang ini lah aku. Dulu pun tetap aku.

Yang aku tahu, ke mana kita pergi, apa jua yang kita buat, tempat asal kita cuma satu. Cerita cinta kita pun punya asal yang satu. Titik akhir cerita kita pun akhirnya akan berakhir di tempat asal kita juga yang mana tempat itu lah cerita itu bermula. Kalau kita betul-betul nak tahu cerita akhir hidup dan kisah cinta kita,

kita kena balik ke tempat asal itu.

Tempat asal tu, yang cuma ada satu itu.

Macam susah pulak nak faham, kan?


Aku pun tak faham.

No comments: