Tuesday, January 5, 2010

duga

aku memang tak berhati besar
aku memang tak berlapang dada
untuk teruk menapak
selalu goyah


aku tak tahu apa yang jadi esok
selalu ia datang-pergi tanpa beritahu
apa yang ada cuma hari ini
sisa-sisa hari yang amat aku benci


selalu aku berfikir
apa aku mampu?
apa aku bisa?


untuk seratus lima puluh juta kali
aku bilang sama hati
berhenti henti lah berlara jiwa
tak penatkah?


mungkin sekarang aku perlu belajar
kadang-kadang apa yang kita suka kita nak kita bukan boleh dapat semua
atau aku memang suka mencari sesuatu yang susah nak buat itu aku yang punya
pura-pura yang depan mata aku tak nampak dibuat-buat


sebab mungkin juga
aku tahu aku suka pada yang tidak sempurna
tidak sempurna kadang-kadang boleh jadi terlalu indah


*diam*


sumpah sungguh sekarang.
aku syukur pada Tuhan setiap masa aku tidak dan bebas terlapang
sebab aku hampir musnah diratah peluang
teranap impian hampir berulang-ulang
tapi tanpa itu
aku masih tak sedar siapa aku sekarang
aku takkan appreciate setiap moment yang aku telah terhidang


tak apa


semua yang berlalu biar jadi mimpi
mimpi bahagia sampai mati
semua kita katup kita tutup rapat-rapat biar tak nampak isi


bibir, telinga atau apa saja isi hati
biar kita rasa
kita pegang
perasaan prasedar yang tak mungkin jadi berulang kali
sebab ini akan buat kita ingat sampai bila-bila kerna hidup hanya sekali


******


walau aku nampak macam bahagia di sini
berharap mimpi ini adalah begitu indah sekali


aku hendak cakap terus terang
aku sedang diduga Tuhan begitu hebat sekarang

No comments: