Thursday, April 29, 2010

i am me not u

If you know me in real life, you will know that as depressive as I may seem sometimes
I hate being miserable.
And I tend to run away from things or people who will make me even more so.
Lari ke orang yang mampu membuat aku ketawa dan gembira, tak kiralah sementara.

Lagi pun kan,
Aku ini seseorang yang banyak fobia.
nasib baik,
aku tak dilahirkan sebagai seorang lelaki
kalau tak mesti dicerca konon lembik sampai dengan lipas pun boleh nak fobia!

hmm
once bitten twice shy
aku memang adalah jenis manusia yang sekali terkena
akan rasa serik
aku pun tak tahu
why i keep thinking on bad things first. benda tu tak jadi pun lagi. tapi aku dah kalut pikir kalau ini, kalau itu, dan kalau kalau

Aizat selalu pesan

" confident la sikit "
" jangan pikir yang buruk-buruk"

even mak pun selalu cakap

" cuba jangan dok pikiaq hat tak elok dulu, mau tak sakit kepala kan. padan la muka"

itu bad habit aku
bad things first
then baru the positive

kadang-kadang kan
aku rasa macam behaviour aku ni buat orang pening kepala
hihihi
aku tau kadang-kadang orang mesti rasa nak bagi lempang saja
cuma antara sampai dan tak sampai saja

lagi satu
aku ini bukan jenis orang yang straight to the point
kalau aku bekecil hati
kalau aku terasa hati
aku diam saja
aku pendam saja

tapi

kalau orang yang rapat dengan aku
mesti tahu
aku tak payah nak beritahu
aizat lagi hebat
dengar suara aku pun dah tahu
macam-macam berselirat dalam kepala otak aku
hebat

aku dulu tak percaya pada long-distance relationship ni
sebab aku rasa macam aku kena pasang mata-mata
aku tak percaya
no offense please
bukan
tapi aku rasa orang susah nak setia kalau kekasih hati jauh di mata
sekarang ni,okay
aku nak telan hadam kunyah balik apa yang aku cakap tu
sekarang memang tengah long-distance relationship
mungkin lepas ni akan lebih jauh lagi
sebab tu aku selalu pikir yang -ve saja
tapi sekarang
sumpah nak cakap terus terang

baru tau betapa indah nya cinta jarak jauh ni
rindu itu nahhh jangan nak cakap
lebih berat dari crane bertan-tan yang aku dok mengadap tiap-tiap hari

hahaha

okay-lah aku mengaku
sekarang memang dah jadi jiwang
entah tak tahu
sebab dulu masa awal-awal nak start blog-ing ni aku dah setkan beberapa rules :

i) cuba jangan tulis benda yang personal
ii) cuba jangan tulis hal berat macam hal agama
iii) cuba jangan blow sangat your identity
iv) jangan bagi parents aku jumpa blog ni

tapi hey

aku perempuan kan. gila apa kalau tak tulis pasal benda personal. tambah pula kalau hati tengah bunga-bunga. tengah marah lagi-lah kan.
bila baca balik semua post
hahaha
yang number dua dan empat saja yang masih suci sampai kini
:p :p

ada satu lagi bad behaviour aku
aku ni, bila orang lain bercakap
aku hanya dengar a faint whirring sound,
then aku macam ada out of body experience
aku nampak diri aku senyum secara automatik dan angguk dalam agreement
padahal aku tak dengar pun diorang cakap apa.

Aku memang suka ada bakat ni, bakat block apa yang orang lain cakap
especially bila ia membosankan.
Lepas tu aku rasa macam semua movement dan reaction aku macam robotik dan mekanikal. Someone said I code-switch too often when I talk.
Aku rasa aku suka buat camtu masa blog jugak.
Tapi inner voice aku rasa benda tu macam annoying.
My inner voice is so annoying.

tapi apa yang aku rasa aku baik sikit lah kan
aku tak suka cakap aku tak suka orang tu
atau pun aku behave macam aku tak suka orang tu
hypocrite, call me that way
aku memang pretending aku suka, okay je depan orang siapa-siapa pun
macam situasi aku kerja sekarang
ingat aku tak stress ke
ingat bahgie ke jadi engineer?
nama macam best
hakikat nye
hmm
tak apa lah buat masa ni aku teruskan-lah apa yang Allah bagi
lagi bagus dari aku dok goyang kaki saja kat rumah kan
kalau aku duduk saje je
dengar mak membebel rasanya lagi dahsyat dari bos aku bebel. kot. :p
tapi tips aku bagi kalau nak stay dalam field engineering ni
tak kisah lah kau kerja dengan kontraktor ke consultant ke
kerja ni communication skill kau kena penting
kau jangan nak tarik muka je depan client
diorang hentam pun even kau tak suka kau telankan aje
betul aku tak tipu
kadang-kadang tu even client tu over limit
c.o.w diorang bajet macam bagus
complain yang sub-con suma buat kerja tak bagus
nasihat aku
just be nice to everybody
aku pikir buat ajelah macam takda perasaan
macam kau tu suka sangat kena maki
kena maki pun kau tahu senyum aje
sebab bagi aku aku pikir satu je
they might be someone like me
we see your weaknesses but we are too nice to voice it out
and we'd rather be hurt than hurt you
aku selalu kalau kena hentam aku senyap je
tapi kadang-kadang bila aku buka mulut
diorang mesti senyap
sebab aku suka bidas guna fakta
apa yang aku belajar
macam diorang banyak depends pada experience
anggap kita orang muda macam bodoh gila
aku saja bawak buku aku yang tebal-tebal tu
aku cakap bukan atas apa yang aku fikir
aku pegang pada facts
fakta itu tetap fakta
reti?

tak apalah
ini rezekiTuhan bagi
i hate myself because i keep on complaining
i complain bukan tak syukur sebab dapat kerja okay
aku complain sebab
dulu masa belajar
tak sabar-sabar sangat nak kerja
bila dah kerja
asyik complain tak ada masa
tapi memang pun
everyday schedule aku nak kata pack tak la kan
bukan CEO company pun
tapi
tak ada hari yang namanya aku free
or boleh goyang kaki kat rumah
tanya mak
aku sempat masak apa aje kat umah since aku kerja?
aku sempat buat apa je kat umah since aku dah ada gaji?
tanya aizat
berapa kali je kami dating since couple?
sentap okay
sentap

okay i should stop complaining
sekarang aku
perlu harus bersyukur kerana
aku punya apa yang aku mahu
:)

p/s : alamak kecik, aku lupa pasal tagged kau, nanti aku jawab okay. hihi

No comments: