Tuesday, April 27, 2010

terpusing nasib aku terkaku.

sekarang,
rasa nak nangis
hidung yang sedia berair ni biar lagi lebat dan kembang dalam
aku sedih
kenapa?


aku tak tahu nak tanya siapa
sebab ini,
namanya takdir

semalam
kami kelahi
aku menitis air mata
kamu
genggam kuat menahan
tak mahu lepas
aku tahu
kamu jangan nak tipu
kita berpusu-pusu
mencari punca

mana?
apa?


mungkin
kerana sistem badan aku yang lemah
virus jahat serang tubuh lemah aku
dua kali demam terusan
aku jadi lembik
aku jadi manja
maaf kamu
aku tak dapat nak jadi diri aku!

lagi pula
kejadian ahad lepas
masih berdaki dalam hati
bukan salah kamu
bukan salah aku
kita tahu merancang
tapi Dia yang tentukan

*diam*


aku
dah tak mahu nak merancang lagi
elok-elok saja kami merancang
banyak saja yang mengekang

sedih
dugaan
sangat suka cari aku dan dia
kami jauh
tolong-lah :'(


pagi tadi
punya kabar yang sentap jiwa aku
aku cuba telitikan apa aku mahu
indahkan apa yang aku rasa
tapi
aku masih tak bisa

kamu
i've sent a message to you
buntu
kenapa kita selalu diuji
hmmmm
dah jangan tanya kenapa lagi
nanti lagi banyak air yang turun dari mata tapi last-last tersekat di hidung tak mahu nak turun-turun :'(

aku tak tahu
apa kali ini bakal dua jiwa bertamu lagi
tak tahu
sebab aku takkk pastiii!

erghhhh


takdir.
nasib.
peluang.
kebesaran Dia.


sayang
Dia tahu apa yang Dia rencanakan untuk kita
jauhnya kamu di sana
berbatunya aku di sini
kamu perasan?
hati kita paut satu tali
yang sangat kuat sekali
kamu tahu tak?
dugaan ujian yang hempap kita
kita kelahi
tapi
kamu sedar tak?
itu yang buat
aku
dan kamu
lagi kuat paut pada tali yang sama

itu-lah hikmahnya

tapi
masih
aku

*nangis*

ohh

Tuhan,
hari ini aku sedih
sebak
terdiam.

kami kelahi kerana kami rindu
apakah maksud itu?


No comments: