Saturday, April 17, 2010

nafas dua tangki penuh

lama. betul.
aku tenung renung skrin depan mata aku
berharap ada kata-kata yang boleh aku ukir
yang boleh lahir dari akal untuk dikhabarkan, pada dia.

hari ini
messy gila!

pagi-pagi lagi sel-sel otak aku dah macam satu tiub panjang yang bergumpal berkumpul dalam kepala otak
entah apa yang buat berselirat sangat pun aku tak tahu

masa kerja tadi
memang
kerja banyak
sumpah berselerak atas meja
itu kena buat
ini kena buat
tak habis-habis

tapi
aku tetap asyik mengadap skrin depan mata
sebab
rasa macam nak menulis
kerja semua dah tolak tepi biar jatuh ke bawah meja
aku rasa ;
lantak kau lah~

pelik.
mood hari ini hilang
entah ke berapa juta kali
menjerit terpekik aku cari mood mintak kembali menyerap aku
tapi hilang, masih

apa semua buat hari ini
tak betul
langsung tak
apa punca?

*diam*

pelik.
*lagi*
macam mana entah aku sangat banyak ketawa sekarang
aku sendiri tak paham
mengenali diri aku ni yang, em
sangat kalut dan gelabah
aku rasa pelik
kerja sangat lah banyak
mood hilang entah ke mana
kalau dulu dengan situasi aku sekarang
naah jangan harap nak nampak aku angkat kepala
tak boleh ingat masa final year project dulu kala
yang macam ragut separuh tangki nafas aku segala
serious,
masa tu macam orang gila
bila masa semua masa tidur, makan, rehat aku dicuri dek tuntutan yang memaksa jiwa
apa boleh buat
nak tak nak
terpaksa nak kan juga

tapi sekarang
kenapa entah
aku masih mampu ketawa
sepertinya aku masih tak telan lagi hakikat yang sedang terhidang di depan mata

*senyum*

aku tak kisah
tak ambil pusing pun
tak berselera bila tengok paperwork berlambak-lambak
yang mana bos asyik kata
itu harus diselesai dengan segera


sebab
tak apa
aku tetap masih mahu memilih untuk senyum
sebab
aku tahu
aku ada orang yang bisa
untuk buat aku terus tersenyum
:)


tak apa juga,
mood yang hilang ni
mungkin ia boleh datang balik
harap-nya lah


lagi pula,

aku kan punya dua tangki penuh nafas dia
selalu ada
sentiasa ada
setiap masa

mesti sempat punya

:))

No comments: