Tuesday, October 26, 2010

Path

Dah hampir setahun aku dah mula menjauh dengan buku-buku.
Dapat tahu kena interview dengan IWK kelam-kabut mencari punca. haih
Dulu masa ambik subjek environmental engineering tak reti-reti nak belajar rajin-rajin. Sekarang baru nak menyesal. Padan muka. T___T

Interview di IWK tadi ok la, not that great (as expected) but it was just fine. Ok-ok je. Got 15 candidates that had been shortlisted for the post offered. Tapi post tu cuma nak pakai 3 orang je. Can i be the top 3 in the list? ENTAH. @__@

Paling menarik tau apa? Aku orang pertama yang kena interview. Tepat pukul 2.30 petang. Dahsyat. Masuk dalam bilik tu ada la dalam 20 minit kot, keluar je dari meeting room the rest 14 candidates semua stare kat aku. Ala, aku tahu la mereka tu nak tanya apa, " Is that ok?" " Soalan apa dia tanya?"

Hehehe. Untung jadi orang first, kan? Aku buat macam yakin je lah, bagi orang expect aku di temuduga dengan jayanya. Sedangkan...hehehe.

Expectation aku untuk post ni? Entahla. Nak pilih 3 out of 15. Chances is 30%. Very low kan? Berdoa dan tawakal. Itu je yang mampu buat sekarang.

Betapa aku rindukan saat study sampai lewat malam sampai terkesan pada interview dengan IWK ni. Study pasal wastewater and so on sampai sakit kepala. Hehehe. Doakan aku okay kawan-kawan? Kalau aku lepas IWK ni nanti kalau ada submission kena ada kelulusan IWK korang cari aku. BOleh nak kaw-tim. Hehehe. Belum dapat niat dah jahat. Eh?



Khusyuk ni. Entah apa-apa



Poyo. @__@


Okay. Bye.

8 comments:

r.o.w said...

apa soalan interviewer bg? share2 tq...

Solaris said...

boleh je. tapi apply untuk post apa? kena tau jugak. satgi kot menyimpang plk. hehe

r.o.w said...

executive....normally they ask about the job and company or just basic interview question?gerun~

Solaris said...

oh same goes here too. post saya pun executive jugak. tp under operations and maintenance department. means, kalau awk pn apply under department tu, awk kena tau iwk tu apa. then, apa motif dia. basic knowledge pasal sewerage of course awak kena tahu. psl sludge and so on. tp kalau awk bghn planning department, scope soalan mybe differ, diorng mybe blh tnya awk apa yg awk blh buat untk plan yg lebih baik for iwk. all the best ok :)

r.o.w said...

hahaha...dh abis pun..ok la...tp mmg btol la bhgn planning ni byk tanya pasal kerja....pasal proses pun ada la...tq2!ehh boleh bgtau tak berapa diorg offer for exec?benefits?hehe :P

Solaris said...

oh dah eh? hehe. ok la tu. kalau nnti dapat call dr iwk for 2nd interview tu just assume that u already made it ok. :) emm benefits are awesome. kalau executive mmg bykla benefits. salary tu ok la, sbb sy pn experience setahun. 2k lebih jugak, tp tk lebih dr 3k lah. as expected for an engineer :).

r.o.w said...

owh niceee~~~ok2 tq for the info...haha

r.o.w said...

oh lupa nak tanya...selain basic..ada tak allowance tetap iwk bg utk exec?heheh :P