Thursday, December 22, 2011

Mata besar

Kadang-kadang best jugak kalau tetiba dapat pujian dari orang yang langsung kita tak kenal. Perasaan tu macam ada atas awan. Kau pernah rasa? Hehe

Semalam lepas balik kerja sambil tengok cerita Tentang Dhia aku baring-baring atas lantai. Tergolek sana tergolek sini seriously bosan gila. You know life is very pathehic when you have no one around you to talk with and you have to do everything on your own. Bosan woiii. Pernah tak rasa macam tu?

Suddenly tetiba aku rasa macam nak keluar somewhere and lepak sesorang. Kawan-kawan sepejabat yang dekat dengan area rumah semua dah kahwin, dah ada anak. Apekehalnya kan aku nak ajak melepak sekali memalam? Nak kena maki? -__-

So lepas melepak atas lantai yang tak sejuk tu aku pun bergegas la pegi mandi and solat siap-siap. Tukar je baju dah settle aku terus keluar terus lepak dekat Oldtown depan rumah.

Sampai je terus amek port baik. Direct depan TV. Ada bola. Okla, i'm not really into the football sangat pun, tapi sometimes watching football buat kau rasa macho. Haha. Perempuan kan, sorang-sorang pulak tu, malam-malam pulak tu, dahtu melepak sambil tengok bola. Tak ke macho macam tu?

Agak lama jugak la aku melepak situ. Sampai habis 1st half nak masuk 2nd half la aku dok syok sesorang tengok bola kat Oldtown. Tetiba ada sorang mamat cina datang kat meja aku sebab nak ambil kerusi kosong since aku sorang-sorang kan so sure la kerusi yang lain tu tak ada orang.

" Erm hey can i take this seat please?"

Aku macam nak angguk ke tak, ke nak buat taktau je masa tu. Sebab, ye la kan nampak kot aku sesorang, so ambik je la. I don't even bother. Cecece. Dah kata macho.

" Yes. You can have it". Saja balas omputih dah dia dok cakap omputih kan.

" Thanks. Emm by the way, your eyes is very big la, cantik." Mamat tu cakap sambil tenung mata aku.

Aku macam ter-paused kejap kat situ. Nak gelak pun ada. Sebab..hehehe. Nak tau sebab apa? Aku jawab macam ni.

" Oh really? Em actually that is because i'm wearing contact lens. That's not real by the way." aku jawab sambil pikir nak gelak ke tak nak, nak gelak ke tak nak.

Mamat tu macam malu pun ada. Ye la, takkan dia tak perasan, mata aku besar gila kot. Aku pakai contact lens yang jenis barbie yang saiz besar tu. Mana ada manusia normal yang mata macam anak patung kan?

Tak logik.

Mamat tu senyum lepastu tak kata apa-apa dan terus berlalu pergi sambil bawak kerusi.

Senyum tak perlu kata apa-apa.

Hahaha

2 comments:

Biskot said...

hahaha!
x perlu kata apa2...
mesti mcm mata kucing.. =p

Solaris said...

hahahaha. tu la..dah la mata normal pun memang dah besar. bayangkan la aku pakai contact lens cmtu. mmg jd kucing. meowwww. kah3