Tuesday, October 2, 2012

Journey begins

Okay, hari ni nak cerita pasal hal pindah rumah and unit office baru. Since today is my second day here in Pandan Indah, nothing much i can do. Still nak adapt with the new environment here which is totally different from Penang Unit. *sigh*

Kalau di Penang Unit, partition untuk setiap orang tak la macam di Pandan Indah. Which means, for those yang memang suka privacy and lone ranger sesuai sangat la dengan partition dekat sini and semua orang tak get along very well sangat. Ye la, most of the engineers in Pandan Indah terdiri daripada lelaki. Memang tak boleh nak ngam sangat la kan..huhu

So dalam masa 2 hari ni, aku memang cuba untuk telan dan kunyah with environment macam ni. Since nothing much i can do, work load belum sampai tahap menggila lagi aku dah tak larat nak kira berapa kali aku menguap dalam masa sehari setengah ni dan berapa kali aku asyik ulang alik ke toilet sebab air cond sini super damn sejuk and yes, for a preggy person like me that approaching 8 months already, aku tak boleh hold lama-lama perasaan nak membuang air kecil tu. Huhu..layan kan aje lah ye tak?

Pasal hal pindah rumah pulak, alhamdulillah everything went well except masa nak pindah barang dari Penang ke KL. Remember previous post which i did mentioned pasal sewa lori with 2 workers that only cost me RM900 tu? well yeah, next time kalau aku nak hire orang untuk benda-benda macam ni, aku nak consult dengan Aizat or my brother in law dulu. Sebab apa? On the same day nak pindah barang tu, which at that time most of the things dah in order just tunggu nak masuk dalam lori je, driver sewa lori tu boleh sent message and informed me that he couldn't make it that day and asked me to find another lorry macam tu je. Aku memang panic sangat time tu since no matter what happened, i still have to start duty in Pandan Indah on the next Monday, tapi takkan barang-barang semua tu nak letak kat Penang? Aku memang sangat marah, and luckily my parents, kakak and brother in law were at my house. So everyone was like, 'alamak..macam mana ni..benda ni kena settle by today jugak..' aku dah macam..Ya Allah, why this thing still happened to me even though i've prepared this for almost a month ago already? Sobss panik kottttt

Then, my brother in law cuba tolong jugak, and he finally dapat satu lori sewa dari Alor Setar yang boleh datang hari tu jugak. Emergency ni..tapi upah sewa lori is actually double the price yang earlier lorry tu pulakk..RM1500 kot..aku dah macam..alamak budget lari la pulak..but then, bila discuss dengan Aizat and parents, this is the only choice that we have at that time, so just grab je la. pejam je la mata tu bila nak bayar sewa tu nanti..dalam hati, ok la..pasrah. -__-

Alhamdulillah, after what had happened hari tu finally it has come to the end. Finally berjaya jugak transfer semua barang ke rumah baru which is at 11th floor. Aku untungla sebab semua orang tak kasi aku buat apa-apa..ibu mengandung la katakan. :). Luckily ada 4 orang kawan Aizat dan abang aku yang standby kat KL untuk tolong angkat kan barang dalam rumah baru. Nak settle clearkan barang dalam lori tu pun dah sampai pukul 12tengah malam, memang penat sangat dan dua-dua laki bini terus terbungkang malam tu sebab dah over dose buat kerja sangat. Tapi aku tak la..tak buat apa-apa pun..hehehe

And now, the journey begins. Rumah ni baru ja siap kemas sikit-sikit..and baru aku sedar that my husband is very particular even for small things pun. Nak beli pelapik kaki getah nak letak depan toilet pun dia check setiap benang keliling sama ada in good condition ke tak. As for me, nak letak kat kaki je kot, tak payah la detail sangat ye tak? Ngehehe..

Dapur dah kemas,Aizat la yang kemaskan..aku tolong sikit-sikit je pun. Dan insyaAllah, maybe after clear kemas rumah nanti, kami plan nak buat kenduri sikit la. Maybe jemput jiran-jiran terdekat, sebab kena kenal-kenal jugak jiran-jiran sekeliling just in case apa-apa nanti kan senang nak mintak tolong..then nak invite kawan-kawan Aizat jugak kot..yang banyak tolong hari tu, and few relatives yang boleh datang la..at least, buat la jugak kenduri kecik-kecik pun, asalkan buat aje la..ye tak?

Apa-apa pun, aku bersyukur dapat settle down with Aizat and preparing to have a small family here. Doa-doakan la aku selamat deliver and then after maternity nanti will bring along my baby and yeah, this is the life that i've been waiting for. Membesarkan anak sendiri dan bersusah senang bersama suami.. May Allah bless this marriage, and our journey towards a better life insyaAllah. Amin.

:)

2 comments:

P . J . A . A . M . I . R said...

good luck yany.. akhirnye termakbul doa yany nak dekat dgn hubby...

Solaris said...

alhamdulillah kak, akhirnya..dah lama dah tunggu,dekat hujung2 pregnant ni baru dapat..Allah nak uji la selama ni sabar ke tidak..ni berkat doa semua org jugak. syukur :)