Monday, October 1, 2012

Quick update

Quick update, i have a lot of things to write down here but have no time since you know, September was the busiest month ever.

Today is 1st Oct and i am now successfully transferred to Central Planning Unit and yey it's my first day here by the way :) Hebat tak, i can update my blog during my first day working. Hehe.

Let's go down one by one.

1. Baby's stuffs alhamdulillah dah complete beli. Banyak jugak la duit keluar but i want the best for my baby so tak kisah la berapa banyak habis pun. Untuk baju baby aku tak beli semua nya new born size, aku campur-campur. Sebab baby ni dia punya pembesaran tu agak rapid jugak. So aku beli in total semua almost 18 helai jugak la, ada new born size, 3-6, 6-12. Semua comel-comel sebab baju baby memang comel-comel belaka. Hehe.

2. Sarung tangan baby aku beli dalam 7 pasang. Sebab comel sangat. Siap ada telinga bear la bagai..memang tak boleh tahan. Tilam baby pulak dapat sponsored dari parents in law, pun ada telinga bear jugak. Ikut taste mak baby kot. Hehe.

3. Pampers done, barang-barang mandi pulak aku beli saiz yang kecik-kecik dulu. Aku beli set Johnson & Johnson sebab tu highly recommended. Tapi to be safe, aku beli dulu yang small size sebab kulit baby ni tak sama. Just in case kalau anak aku nanti tak sesuai ke apa, tak da la rasa rugi sangat kalau tak guna pun kan? Bijak tak? :)

4. Botol susu pun dah complete 4 botol, different in sizes. Mula-mula kan nak beli Avent bottle, tapi setelah di survey, kalau pakai Avent brand nanti nak tukar puting pun susah. Sebab botol Avent, hanya puting Avent je yang boleh guna. Dah la mahal sangat puting je pun. So aku beli brand Kiki Lala and plus corak botol tu lagi comel dari Avent. Sebab ada banyak bear. LOL. Tapi based on doctor's advice, botol susu ni tak kisah pun brand apa, just make sure it comes with BPA free. Mahal sikit takpe, tapi risiko yang tak elok kita dah cuba avoid.

4. Mommy's stuffs pun dah ready. :) Maternity pad, breast pump ( oh yeah, aku beli medela brand at reasonable price. Yey :) Dapat jugak sebelum pindah ke KL. Hehe. Untuk set bersalin masa berpantang pulak, aku beli set Nona Roguy, same goes to the barut jugak. Mahal kot. Total 2 tu dah RM400. Tapi based on review, Nona Roguy pun highly recommended during maternity. Berhabis untuk benda-benda yang elok, tak pa la kan? :)

Sebenarnya nak update jugak cerita pasal transfer ni, how things happened during the day nak pindah tapi macam banyak sangat pulak nak story dalam satu post. Tunggula next post, kalau sempat aku update lagi.

Bye! :)

1 comment:

sHe said...

Oi happynya aku dengaq barang baby dah complete. babe, hg beli medela brapa n kat mana? smlm aku pi baby fair tak banyak less +____+