Sunday, July 4, 2010

Award dan tagged

1) Thank & link the person that gave you the award:

Ehem. dapat award ini dah lama dari cik suhaila aka kecik. dah janji nak jawab tagged dia ni, tapi dah berminggu-minggu asyik delay. hihihi. thanx kecik. :)

emm kenal kecik ni dari uthm lagi. satu batch, civil engineering batch 05. mula-mula tu ingatkan dia sombong, geng-geng dia la especially. ingat lagi masa 1st year, ada kelas Engineering Mathematics dengan Proffesor apa ntah nama dia, geng-geng dia ni selalu datang 4 orang. selalu duduk depan-depan. pakai baju vouge2 saja. aku ni pulak geng aku ramai. 11 0rang kot time tu. nak pegi mana gerak ramai-ramai. sorang lambat 10 kena tunggu. masuk ja 3rd year dah lantak la korang sapa lambat tinggal je. dah besar kot time tu kan. emm rapat ngan kecik tatau la bila. tak da la rapat sangat, tapi suka borak dengan dia. tapi tak pernah pulak jumpa depan-depan borak kaw-kaw. kalau jumpa pun selisih bahu masing-masing senyum je. hehe. (malu ke apa kecik? :p) since habis belajar kot, macam banyak pulak benda aku share dengan dia. maybe semua ni start masa aku dapat offer kerja kat putrajaya dulu kot. banyak tanya kecik apa pilihan patut dibuat. hmm thanx yea kecik. lagi satu budak kecik ni sangat pandai bergaya okay. dia pakai apa pun tetap nampak cantik :). and yang paling buat aku happy is, kecik memilih untuk berhijab sepenuhnya. and you know what dear, you look double triple more beautiful with the hijab. i'm happy for you :) (muka dia ni sebiji dengan puteri sarah. ala dalam cerita na-0 mei tu. sumpah macam fotostat!)



2) Pass this award onto 15 blog you’ve recently discovered and think are fantastic:

1. Kakak Yat ( dah kena tagged dengan ainur dah rasa kot)
2. Kakak Pija
3. Cik Farah Sherrina
4. Biskut
5. Ejat
6. Cik Maxe ( ni pun dah kena tagged ngan kecik)

Itu je kot. hihi. Sebab aku TAKDE follower and plus list blog aku suka singgah pun ada berapa ketul je. hiii


3) Contact each blogs and let them know they’ve won the award:

Entah la. dalam list tu maybe Kakak Pija akan respon. Yang lain entah tak tahu. aku tagged je. pandai sendirilah.


4) State 7 things about yourself:

Ni yang susah aku nak jawab ni. ehem

1. Dikenali dengan banyak sangat nama panggilan. Kat rumah semua panggil Nurul, adik beradik panggil Atam. Kawan-kawan pulak lagi banyak. Nak aku list? Okay. Yany, Yanee, Yani, Yanineni, Yany Bam Bam, Bam, Debab (ni Zakwan si gemuk suka panggil macam tu. Dia yang debab tak sedar la pulak. hehe). Ada lagi entah? haaa panggilan Aizat pulak? okay malu nak cakap. Nak tahu jugak? hehehe. Dia tak romantik. Panggil Yany je. laalala~

2. Seorang yang sangat low self confidence. Itu yang menjadi masalah terbesar sekarang. Rasa insecure. Entah, tak tahu kenapa. Aizat kata nak kena dia ketuk dulu kot baru otak ni stabil balik. haha kejam.

3. Orang cakap aku ni peramah. Easy going. Memang pun kot. Aku suka ada ramai kawan. Kawan-kawan aku macam-macam jenis ada. Perempuan la especially. Lelaki tu ramai jugak tapi yang sekepala berapa orang je. Kawan perempuan aku ramai gila. Dari yang kaki merokok ke kaki clubbing sampai lah ke bertudung labuh semua aku kawan. Aku bukan senang yang terpengaruh. Itu cara mereka. dan aku bukan siapa-siapa nak tegur mana baik mana buruk. Semua dah besar dah boleh pikir sendiri. Tapi aku belum pernah ada kawan yang drug addict. dan mintak simpang okay. Kawan-kawan yang perangai tak berapa nak best tu alhamdulillah tak ada lagi yang menyimpang sampai ke situ.

4. Secara jujur bila dah lama aku kerja sekarang baru aku tahu sebenarnya aku nak jadi apa. Dulu minat engineering. Minat gila. Sampai subjek Biologi masa SPM aku jawab tak tentu hala. Patutla dapat C. HAHA. Dulu asyik study Fizik dan Kimia. Entah suka sangat nak jadi Engineer. Mungkin sebab Arwah Wan pernah cakap kat aku yang dia nak tengok aku jadi engineer jadi semangat itu terus menyala-nyala. dan alhamdulillah itu jalan yang sedang dijalani. cuma, entah makin lama kan aku rasa aku nak jadi cikgu sepenuh masa pulak. sebab apa? jadi cikgu bukan kerja senang okay. tak ada kerja yang senang. yang aku pentingkan sekarang tau apa? CUTI. Aku nak CUTI. Sekarang ni aku kerja 7 hari seminggu. mujur seminggu ada 7 hari. kalau ada 20 hari seminggu?

5. Aku sangat teringin nak sambung belajar kat oversea sebenarnya. Sebab tu masa dapat offer masuk MRSM aku tak tolak. sebab masa form 3 dulu ada cikgu aku kat Bahiyah pernah kata, kalau nak senang dapat offer sambung belajar kat oversea masuklah mrsm. MARA akan tanggung. tapi tapi...result SPM tak lah bagus mana. dapat 6A. dah la ada 1C confirmla tak dapat pegi. Masa matrik belajar main-main. Tak sedar yang cuma ada setahun saja. Result pun cukup-cukup makan. 3.15. nak mintak engineering UTM confirm tak lepas. Mintak Engineering UiTM orang cakap tak bagus sangat. Last-last mintak UTHM sebab masa kat matrik dulu ada lecturer pernah cakap UTHM is one of the best technical university yang tengah membangun kat malaysia. Sebab tu mintak UTHM. 1st choice lagi okay. Tapi tak menyesal pun. Belajar di UTHM is one of the best moment in life lah serious cakap. kawan-kawan super hebat, environment yang sangat comfortable. Dan sekarang alhamdulillah habis belajar tak goyang kaki terus dapat kerja. REzeki, ada hikmahnya. :)

6. Mamai (my best fren) pernah cakap yang aku ni seorang yang sangat setia dalam any relationship. Tak kira lah dari friendship or fixed relationship. Kata Aizat, aku ni sangat jujur. Aku cakap terus terang apa yang ada dalam hati aku, kepada orang yang betul-betul aku percaya. Kalau aku suka, aku cakap aku suka. Kalau aku sedih aku cakap aku sedih even i try to hide the feeling, tapi obvious sangat dan orang akan perasan. I always get hurt, few times. Kena tipu bulat-bulat, sampai Mamai, Zaty, Kakak Yat pun sedih bila tengok aku. bayangkan kena tipu for almost a year. macam bangang kan? hmmmm. Tapi sekarang totally dah reverse. Knowing Aizat for almost 7 years even dalam masa 7 tahun tak pernah berhubung sapa, having him right now is like the whole life is complete. and hopefully kali ini biar kekal dan tidak separuh jalan lagi. ( weh ni apesal jiwang pulak ni? menyampah)

7. Aku dah tak tahu nak bebel apa lagi. Cukuplah kot 6 kan?

Oklah. bye.

2 comments:

Nur Suhaila said...

hehehe
tergelak aku bace laa
mane ade fotostet laaa

Solaris said...

wey memang same deee..tak tipu. hihi