Monday, December 6, 2010

Big Deal

Keadaan tegangan perasaan dan kocakan diam-diam, ada hal yang melegakan aku dan mewaraskan fikiran.

Aku kurang sabar. Bila kurang sabar memang menyakitkan jiwa. Tapi, pesanan ringkas dari kaum pelajar semalam buat aku rasa aku untung beruntung sebab pernah menjawat jawatan yang namanya seorang guru.

" Kami sebagai pelajar pun tak pernah putus doanya untuk cikgu. Ilmu yang cikgu bagi kami akan guna esok, malah bukan esok masa depan pun akan guna lagi. Jadi, bertuah sungguh kami sebab dapat seorang cikgu macam cikgu yang sering mengambil berat tentang pelajarnya. Terima kasih cikgu, terima kasih banyak-banyak..Allah jua yang dapat balas jasa baik cikgu.. Selagi kami guna ilmu yang cikgu bagi, selagi itulah kami mendoakan untuk cikgu, dan cikgu tak kan pernah putus akan dapat pahala. InsyaAllah. :) "

Macam aku pernah tulis dulu dalam entry yang sebelum ini,

" I may not be the best teacher and I definitely have the whole world to learn, but God knows how I treasure my students in each of my prayer; how I want them to be happy and succeed in their very own definition "


Sumpah, aku tak pernah rasa dihargai sampai macam tu sekali. Walaupun banyak hal dalam hati yang menyesakkan dada aku, tapi hal ini buat aku rasa terlalu sedikit ilmu yang dicurah, tapi terlalu banyak penghargaan yang diberi. Sekurang-kurangnya ini membantu aku untuk menjadi seorang yang sedia-syukur dengan apa yang ada.

" Ya Allah, terlalu banyak yang aku minta untuk kebaikan diri aku, tapi aku mohon kali ini mudahkan adik-adik aku menjawab soalan peperiksaan dan tenangkan hati mereka. Semoga semuanya akan baik-baik saja. "

Amin.

1 comment:

Nur Suhaila said...

yani!
aku ade tag ko
nanti tengok tau
heee