Saturday, December 4, 2010

Update

IWK masih belum bagi apa-apa cerita. Haih. Fikir pasal IWK memang buat aku jadi tak tentu hala. Nasihat orang pandai kan, be confident, fikir positif apa segala, tapi aku? End-up dengan dok termenung macam baru putus cinta. Cakap dengan cermin boleh la, sila tampar pipi sendiri bertubi-tubi okay eyany?

Oh masih ingatkah tentang MTest tu? Yang KPLI tu? Okay, aku luuluuusssss. LULUS! Alhamdulillah, memang tak expect langsung. One step closer. Ada satu step lagi. Kena interview lagi. Ya Allah, aku dah nak muntah dengan interview ni sebenarnya. Sana sini, tapi satu pun tak melekat-lekat lagi. Mujurlah memang dah ada kerja sekarang. Ada juga sumber nak bayar duit kereta tiap-tiap bulan. -___-

Bila fikir-fikir balik, seriously it is better to be in the situation when we have choices to make, instead of we have nothing to choose. Sekarang ni keadaan aku adalah kosong, langsung tak ada pilihan. Scary! Takkan aku nak end up dengan kerja macam ni for the rest of my life?? NO NO. Setahun kerja baru sikit saving, tak sampai 5k lagi pun. Busuk-busuk nak kawin pun kena ada at least 15k. Kalau wangi-wangi macam mana? *dead*

Takpa, mak cakap doa aja banyak-banyak. Tapi jangan doa saja kalau tiap-tiap hari asyik mengadap facebook, dan tv semata-mata. Mana-mana dapat pun aku tak kisah. Asalkan terjamin dan aku bahagia. Hehehe.

Dan aku pasti akan merindui suasana peluh menitik waktu zaman dulu-dulu.

Perlu semangat melawan graviti.


Jom!

3 comments:

Sufi Sulaiman said...

Hai..tgh google pasal IWK, terjumpa u punya blog..i dapat 2nd interview IWK as design engineer tomorrow.. HR called, she told mE 2nd interview ni untuk HR..
So if u dont mind, I nak tya mcm mna 2nd interview ni..soalan ape dia tye ek? takut ni, sgt nak keje dgn IWK T_T

Solaris said...

ohh kalau 2nd interview ni u just assumed that the job is in your hands dah :) congrats btw. diorang tk tnya byk sgt pun, basically pasal gaji la, the expected salary yang awk mintak tu. based on the experience la of course. lpas tu dia akn brief sikit psl benefit dkt iwk ni. hehe. tkde papelah. tk payah prepare pape pun. just make sure that u come. :)

Unknown said...

Hye, tgh cari psl iwk bcause next week i dpt 1st int iwk.then trjumpe ur blog.normally,utk 1st ni ape yg dorang tnye ek?for engineer post.tq..u bleh rply dkt emel i yek nnadiashams@gmail.com..tq..