Friday, January 20, 2012

(Doa), Tuhan Kirimkan Aku Sabar ver.2

Ada perkara yang kita tak dapat or tak mampu nak cakap depan-depan, but by expressing our feeling in the blog is the best option. It took me quite sometime jugak nak post cerita baru sebelum i came out with 'Criminal Mind'. Aku ingat kan dah tak ada silent reader, tapi tak sangka Aizat masih tetap setia.

Well, Aizat dah baca pun post aku yang sebelum ni. Surprisingly, dia okay je. In fact, dia yang banyak tenangkan aku. Dia faham kenapa aku jadi macam tu. Mungkin sebab aku duduk sorang-sorang, i've got nothing much to do so yea hasutan syaitan dan fikiran yang buruk-buruk akan cuba nak telan aku. Tak susah mana pun.

He tried to save me dari drowning dalam otak primitif aku yang dah sarat dengan negative thoughts. I admit that, for the past few days aku agak banyak jauhkan diri dari Aizat. I don't pick up his calls, i don't even reply his messages. I just don't. Aku sendiri pun tak sedar why i did that. Seriously. Aku just rasa macam tak nak pick up and tak nak reply. But i don't have any intention to make things worse. Like seriously.

Bila aku solat, aku akan mohon pada Allah untuk kuatkan hati aku dan tenangkan fikiran aku. I tried to forget all those things that killing me. Inside and outside. Scary tahu tak. Alhamdulillah, Aizat tak cepat melatah. He is sooo cool. Tetap sabar dan tanya, " Macam mana lagi sayang nak abang buat?" " Apa lagi yang boleh abang buat?" You know, he tried to comfort me as much as he could. It is just me. Just me.

Alhamdulillah, things are getting better. Aku macam dah boleh berfungsi dan berfikir dengan lebih matang dan jaaauuhhh lebih baik compared to last few days. Doa aku sampai pada Allah, ketenangan hati dan kelapangan dada ni semua datang dari Dia. Kan?

Syukur sangat sebab Aizat dapat accept my weakness when our marriage is just less than 2 weeks dah. Akad nikah pun dah tinggal berapa hari je lagi. I'm so sad, when everybody else who is getting married mesti excited gila counting for their big day, while me..just such a loser. I'm so sorry future husband..

InsyaAllah, hopefully there's no more fight, no more tears, no more negative thoughts, yang ada just both of us, to love each other, counting the days together, and stick to each other sampai mati. InsyaAllah.

Kawan-kawan, do pray for us okay. Mohon. :)

* Future husband, i love u!*

No comments: