Saturday, April 16, 2011

Stand by

Aku rasa semua orang pun ada masalah dan pernah depressed, kan? Yang nampak happy-happy selalu pun pernah lalui fasa depression dia. Bezanya, dengan sesetengah orang kita tahu sebab dia cerita atau tunjuk, sesetengah orang dia langsung tak tunjuk.

Kadang-kadang perihal sedih ni memakan diri sendiri. Bila aku dalam keadaan begini, pilihan aku ialah duduk di suatu sudut seorang diri.

Tapi, kadang-kadang aku perlu seseorang untuk dengar atau faham apa aku rasa sekarang. Seorang je, bukan 2,3 orang.

Hari dan malam di sini bergerak terlalu perlahan. Mungkin sebab aku seorang terperuk di sini, yang mana kebiasaanya pada hujung minggu begini akan ada suara mak, adik, iman dan--kucing di rumah.

Sendirian di hujung minggu langsung tidak berkesan dalam perlaksanaan menghabiskan masa lapang dengan girang. Cis. Bila pagi aku bangun, aku tarik nafas lega dan teruskan hari aku dengan kelaziman. I wasn't happy and I wasn't sad neither.

Aku belum jumpa apa fungsi aku di sini seorang diri selain dari - stand by pegang pager in case of emergency.

Okaylah tu, kan?

2 comments:

Anonymous said...

weh keje IWK pun ade stand by ke?

Solaris said...

weh mestila ade. pasal kes org mati dlm manhole la, macam2..kitaorg kena stand by pegang pager, tak pun kena monitor kontraktor buat keja kat manhole. huhu