Friday, April 1, 2011

Dan sebenarnya

Ada sesetengah perkara/ucapan/kata-kata/perbuatan/tingkah laku kadang-kadang boleh melembutkan hati orang yang sedang rosak/kecil/patah/tawar/remuk/hancur.

Tidak perlu terlalu memberi, tidak perlu terlalu menerima. Bertolak ansur/kerjasama/sepakat/toleransi/mengalah mungkin adalah kata kuncinya.

Awak tidak perlu menjadi seseorang yang lain untuk menyenangkan hati saya. Saya tidak mahu seseorang yang lain. Awak hanya perlu menjadi diri awak, awak yang adalah awak.

Rajuk saya tidak lama. Kecil hati saya tidak selamanya. Tawar hati saya masih ada manisnya.

Bagaimana mungkin awak dapat cari saya dalam diri seseorang lain begitu juga saya yang tidak AKAN mungkin dapat cari awak dalam diri seseorang yang lain.

Kita ada cacat kita awak. Tapi cacat awak kesempurnaan bagi saya.

Dan, cacat itu bukannya cela yang menjelikkan.

Sorry for things that i've done. Or even for things that i said.

Saya, awak, kita semua sama.

I just need you to be able to tell people I was here, I felt, I lived and I loved as much as I could, while I could. And that the person that I loved, was you.

Dan sebenarnya ubat pada kecil hati saya cuma satu.

Saya harap awak tahu apa yang saya maksudkan itu.

No comments: