Thursday, August 26, 2010

Hatred

Masuk kali ni aku bilang dah 48 kali aku bersin untuk hari ni.

Jadi ini bukan masa yang bagus untuk membuat bising.

Ini mungkin, mungkin adalah disebabkan penangan masa meeting dengan client tadi. Kebangkitan semangat pihak client menghentam kami pihak kontraktor bertubi-tubi sampai baju yang kami pakai walaupun ber-kalis peluru pun dah koyak-rabak.

Orang macam aku, yang di tengah, yang tidak kacau orang, yang mahu bebas dari semua ikatan seperti itu, apa yang boleh aku buat?

Aku rasa aku seperti tersepit di tengah-tengah. Terpaksa harungi segala kehodohan ini dalam kehidupan sehari-hari. Kali ini, segala-galanya memang hodoh.

Aku tak cakap aku hodoh.

Aku tak cakap aku cantik.

Aku tak cakap mereka hodoh.

Aku tak cakap mereka cantik.

Cerita aku agak kompleks dan sukar difahami, kan?

" What we need is hatred. From it our ideas are born."

Okay, jom sambung bersin. Eh tak, jom sambung kerja.

Eh eh sekarang tengok jam di tangan ada 15 minit lagi sebelum habis kerja.

Tido dulu jom?

No comments: